Vijeće učenika

PLAN RADA VIJEĆA UČENIKA

U Prvoj osnovnoj školi Bugojno već dugi niz godina djeluje Vijeće učenika u čijem je cilju što aktivnije sudjelovati u životu i radu škole kao i promoviranje škole u lokalnoj zajednici na čijem se području nalazi. Cilj je također i predstavljanje stajališta i interes učenika u Školskom odboru, Učiteljskom vijeću i Odjelnim vijećima škole.

Vijeće učenika se formira na početku nove školske godine, a čine ga predstavnici odjeljenja (VI. –IX.)

Vijeće će djelovati u timovima koji će imati svoje konkretne zadatke, a neki od poslova kojima će se baviti vijeće učenika su sljedeći:

  • Razmatranje o odnosima među učenicima u školi
  • Razmatranje o ekološkoj situaciji u školi i izvan nje
  • Predlaže dežurstvo učenika
  • Razmatra i predlaže mjere za poboljšanje uspjeha u učenju i vladanju
  • Sugestije i prijedlozi organima upravljanja i rukovođenja (ravnatelju škole, školskom odboru..)
  • Međusobni odnosi učenika i nastavnika
  • Organizacija posjeta, izleta i ekskurzija
  • Kulturno-zabavni život učenika (priredbe)
  • Angažman i rad učenika u sekcijama
  • Prijedlozi za pohvale i nagrade učenika koji se ističu u radu ili vannastavnim aktivnostima
  • Razmatranje uspjeha učenika
  • Disciplina u školi – izostajanje sa nastave, kršenje školskih pravila, prijedlozi za poboljšanje ili eventualno sankcioniranje učenika
  • Profesionalno informiranje učenika
  • Bavi se i drugim aktivnostima kao što su debate, radionice, humanitarne akcije
  • Druga pitanja značajna za rad škole a tiču se i u nadležnosti su rada vijeća učenika

16.11.2021. Imali smo radionicu na temu „Tolerancija“ zajedno sa Trećom osnovnom školom. Radionicu su održale naša pedagoginja Jelena Vukadin i pedagoginja Šejla Đanan. Naučili smo što znači biti tolerantan i kako to biti. Na putu naše tolerancije prema drugom stoje naše predrasude. Unaprijed donosimo sud o nekom koga ne poznajemo, samo na osnovu vanjštine, ili toga što je netko drugačiji od nas. Naučili smo da ih trebamo osvijestiti i tek tad se možemo boriti protiv njih. Međunarodni dan tolerancije obilježava se 16.11. još od 1996. godine. Taj dan je Opća skupština Ujedinjenih naroda proglasila danom tolerancije i pozvala svoje države članice da ga obilježavaju kako bi podigli svijest građana o važnosti poštivanja i uvažavanja različitosti. Našu radionicu snimala je RTV Bugojno.

24.11.2021. U sklopu projekta „Mostovi povjerenja i suradnje“ sudjelovali su članovi našeg Vijeća. Naučili smo kako se nositi sa strahom i anksioznošću (straha od nepoznatog). Kroz prigodne radionice shvatili smo da se vrlo često znamo bojati nekih situacija koje se čak nikad i ne dogode. Vrlo često katastrofiziramo i bude nam se teško nositi sa svim tim. Strah je nekad pozitivan ali nije dobar ukoliko nas ometa u našem funkcioniranju u školi i među našim prijateljima, vršnjacima. Neke od tehnika za suočavanje sa našim strahovima jesu da prestanemo katastrofizirati (zamišljati nešto puno gorim nego što jest), da probamo zamisliti nešto pozitivno. Također jedna od tehnika suočavanja sa strahom jest da razgovaramo o njemu, sa prijateljima, sa roditeljima, sa odraslim osobama od povjerenja, sa svojim nastavnicima i sa pedagoginjom. Oni će nam sigurno pomoći da izađemo na kraj sa svojim strahovima.

9.12.2021. Danas smo naučili puno stvari o empatiji. Kroz 6 priča smo morali pronaći likove koji nisu bili empatični, te napisati alternativnu priču koja će likove “preobratiti”u empatične osobe. Priče su sve iz našeg svakodnevnog života, te smo se vrlo lako mogli poistovjetiti sa likovima. Empatija je jako bitna, u sebi ima suosjećanje, ali na višoj razini. Empatija je naša sposobnost osjetiti što drugi osjeti, uživjeti se u njegovu situaciju, te pokušati “hodati u njegovim cipelama“ kako bi ga što bolje shvatili i kako bi mu pomogli naći rješenje problema. Bez empatije svijet bi bio jako ružno mjesto, zato se iznova svaki dan moramo učiti empatiji.

8.2.2022. Na petoj sjednici Vijeća učenika učili smo o cyberbullyingu (nasilju putem interneta). Elektroničkim nasiljem smatra se svaki oblik nasilja koji podrazumijeva slanje neprimjerenih i uvredljivih tekstualnih, vizualnih i audiovizualnih poruka, a može uključivati i prijetnje i druge oblike narušavanja privatnosti pojedinca. Danas za elektroničko nasilje postoje brojni nazivi kao što su nasilje preko interneta i virtualno nasilje, a često se koristi i engleski termin cyberbullying.

Za razliku od stvarnog fizičkog nasilja, elektroničko nasilje može biti prisutno 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu; nasilje može biti prisutno gdje god se osoba nalazila; kod takvog oblika nasilja puno je više publike i svjedoka; ostaje snaga pisane riječi koja može imati čak i veći utjecaj od izgovorene riječi, a počinitelji nasilja ponekad ne shvaćaju posljedice svojih djela jer često ne vide patnju i bol žrtava, a i misle da ih štiti anonimnost na internetu.

Poslije toga je slijedio zadatak u grupama (nastavni listić). Kroz nastavni listić smo trebali rangirati pravila za sigurno korištenje inetrneta, od 1 do 10, radili smo u više grupa.

15.3.2022. Na šestoj sjednici smo nastavili raditi na temi „Nasilje putem interneta“. Prvo smo pogledali film Say No! (Reci NE!). Pedagoginja nas je propitivala o tome što nam je ostalo upečatljivo u filmu. Naučili smo da ne bi smjeli prihvaćati nepoznatu osobu za prijatelja na svojim društvenim mrežama. Također smo uvidjeli da bi trebali biti jako oprezni kad dijelimo svoje osobne podatke, odnosno da ih ne dijelimo na svojim društvenim mrežama, jer netko to može zloupotrijebiti. Jako je bitno kakve sadržaje dijelimo na internetu, kakve fotografije. Pedagoginja nam je ponovo podijelila nastavni listić koji smo ispunjali prošli put i uvidjeli smo da nismo rangirali pravila sigurnosti na internetu baš onako kako smo trebali. Poslije rasprave dobili smo novi zadatak. Opet smo radili u grupama jedan slučaj nasilja putem interneta. Dobili smo priču o neugodnom iskustvu jedne djevojčice u korištenju društvenih mreža i interneta. Pitanja su bila vezana za to kako pomoći djevojčici, i što bi mi napravili da smo na njenom mjestu, da smo mi žrtva nasilja na internetu. Poslije pisanja slijedi rasprava po grupama. Na idućoj sjednici će biti dogovor oko toga kako ćemo izvoditi peer (vršnjačku) edukaciju na zadanu temu, tko će što raditi i drugo.